Alla inlägg under juli 2008

Av Linda - 28 juli 2008 07:11


FULL FART här hemma, underbart!! ahahah

Inte för att jag har nått problem med att somna om men idag vetja inte om  jag kommer lyckas med de ..

Skrev ochbad om bilder i min Baby C´s blogg och igår kväll kom de ;)
Kolla in hennes blogg - misscali.blogg.se

Lite bilder på henne och hennes bollar :) Kallar alltid Jr och hennes Leon och Milton för grabbarna grus :)


Idag blir det bara lungt,kanske en eftermiddags promis om det inte blir för varmt ... tycker synd om hundarna att vara ute.

I hlegen kanske vi far till STHLM .. *Jippie*

Vore ju underbart att få träffa mina tjejer igen .. :) OCH ännu roligare för hundarna!! Då blir det mkt bus och lite vila .. ahahha


 Hoppas att ni inte lessnar på allt snack om hundar .. men d är glädjen i mitt liv,det gör att jag inte tänker på min sjukdom och min VÄRK!


                                             - ENJOY -    XOXOXXXOOO


Av Linda - 27 juli 2008 12:54


Tjaaa

Sitter i soffan och kollar på "Showdog moms and dads" .. ett bög par me deras små hundar, hundarna är sååå ouppfostrade. Jag kan inte fatta att det  finns människor som bara köper en hund för att ha nån att gosa med och klä upp.

*suck*


Varje morgon vid 6 tiden går jag ut med Isla och Jr första gången,inte på promenad utan för att dom ska kissa och bajsa.

Imorse vid åtta så väckte Isla mig,hon ville busa och ja tog ut henne och hon kissade .. lill tjejen. Jätte DUKTIG!

Efter det så tänkte ja att det är lika bra att göra mig ordning och sen packa in hundarna i bilen och fara till stranden så att JR får bada!
Det var bara 2 st vid badplatsen så dom kunde springa fritt från bilen till vattnet, JR var sååå glad! Sedan var vi där nästan en och en halv timme .. sen var det dax att fara hemåt. Vill inte att Jr ska simma FÖR länge, nog för att han säkert skulle kunna simma 2 timmar till .. minst. Innan vi hoppade in i bilen så sa jag till Jr att bajja , och det bästa med han är att han gör det på komando .. ahhaha Lill gubben min!! Han har gjort sen han var liten ...

Idag har jag städat , damsugit ,dammtorkat och torkat golven.. luktar så underbart gott här nu!!!

Här hemma är det vara BUS .. blir så glaa när jag ser hur bra dom kommer överens och hur glaa Isla blir om JR varit ute och kommer in .. eller tvärtom. Dom ÄLSKAR varandra redan och våran flock är komplett. hehe


Många sa till mig att det kommer blir så jobbigt med en valp och en till hund. Just för min smärta och min sjukdom. MEN jag måste säga det att jag har inte haft henne länge men jag har inte upplevt att det är jobbigt och det har varit min dröm länge att skaffa en till hund. Jag har funderat länge på det, i stort sett sen jag fick Jr men det senaste året har jag verkligen kollat på blocket efter den perfekta valpen. Jag och Mass satt och diskuterade och kom fram till att vi inte ville ha en till hund med mkt päls .. (jag klipper Jr själv,kort så d e därför han inte ser lång hårig ut)

 Sen i februari så började Lillan att snacka om Candy ( Islas mamma) och att han skulle para henne. Sen skaffade Baby C (Misscali.blogg.se) en liten kille och jag blev ännu mer sugen. Sen när jag så valparna och lilla Isla så var det klart. Och vi är så lyckliga ALLIHOP, fast mass sa härom dan när ja frågade om han tyckte att Isla var underbar, - att Jr är endå SPECIELL och kommer alltid vara 1:A, men för mig så kommer jag älska dom lika mkt, kommer inte favvorisera nån av dom. Men kan juh säga att det är lite svårt just nu när Isla kräver så mkt men jag har bestämt att jag och Jr ska ta en långpremis varje dag,SJÄLVA. När jag har chansen och gå med hans "backpack" och verkligen träna!! Jag tror att det är viktigt att allt fortsätter som det var förut, så att Jr ser att Isla är något positivt och inte nått negativt.


Den 10 aug ska vi fara med mami och Nelly på hundträff. Nelly ska träffa alla sina hel och halv syskon PLUS föräldrar. Och självklart så ska lilla Isla med,längtar jätte mkt!

   

JUST JA, glömde berätta om min granne, en alkolist PLUS att jag hört att han har varit på barn på fyllan. Iallafall så bar jag ut Isla på den lilla gräs plätten utan för, när han började skrika att jag inte får rasta hunden där.

- jag sa : Klart jag får, hon ska bara kissa. OM hon bajsar tar jag upp det.

- Grannen : NÄE, barn ska leka där!

- ja : Men  va faan, varför är det OK att alla KATTER kissar överallt då??

- Granne : Ja men det luktar inte.

- Ja : Näe eller hur!! Finns inge värre!


- Åhhhh JAG HATAR SÅNNA MÄNINSKOR, heltplötsligt bryr han sig om barnen. Medans på fyllan kan man vara på dom och försöka tafsa! IDIOT!


  

Av Linda - 26 juli 2008 14:25


Tjaa! Imorse hade jag bestämt att jag o mina älskade hundar skulle fara och bada på lövudden. Kom iväg vid 10 tiden.

Jr ÄLSKAR att bada, och eftersom mass jobbar blir d ingen lång promenad så att få simma var perfekt! Visste ni att om hunden simmar i 15 minuter så är det som en promenad på 5 mil.


Jr badade och simmade efter sig flyt ring, men när han kom mot stranden så hände nått jag ALDRIG trodde skulle hända .. Isla gick ut i vattnet och simmade .. en liten bit mot Jr och sen in mot kanten igen!!

HELT OTROLIGT! Jag menar lill tjejen är juh BARA 9 veckor .. man blir ju förvånad!

- Nån som varit med om detta förut??  Om du har det så skriv gärna en kommentar -


Nu ligger små grisarna och sover,när dom vaknar ska Isla äta och sen ska jag gå på en lång promenad med Junior. Ska träna lite med han,och sen är det skänt med lite EGEN tid med honom. Han och jag var juh endå ett team innan lilla Isla kom in i bilden!


- Här kommer lite kort på förrmiddagens bravader och bus!  ENJOY!-



Av Linda - 25 juli 2008 20:22


Isla den lilla busen fick ju igång junior nu på kvällen! Knäppte lite kort på deras mysbus men tyvärr blev inte korten så perfekta men man ser juh. Inte lätt att ta kort på en liten busig valp .. ahhaha


Blir såå himla glad när jag ser att dom kan busa tillsammans! KÄÄÄRLEK!

ENJOY ,mina ÄLSKLINGAR!!



Av Linda - 25 juli 2008 13:30


Vilket underbart VÄDER!!  

Imorse skjutsade vi mass till jobbet vid 05.45 och efter d så gick vi o la oss igen. Lill gumman sov från 06 - 10  ..hon var verkligen trött,sen var det full fart igen .. ahahha

Så jag bytte om och JR fick sätta på sig väska så gav vi oss ut på äventyr.


Gick en runda men Isla i ryggan så att Jr bara fick göra sina behov,sen gick vi till fotbollsplanen.

Först drack vi alla 3 vatten och sen tog jag fram Jr frisbee så han fick trötta ut sig RIKTIGT!!

O lilla Isla hon bara satt och såg på när Jr sprang som en TOK... ahha sötnosarna!!


Efter det gick vi hem och sen har dom lekt och jag har städat,diskat och tagit redan på tvätt... skönt att få d gjort.

Har presic duschat nu när dom båda sover .. helt sjukt varmt ute och jag vill bara duscha hela tiden ...

Igår kväll vid 23 när jag och JR tog en promis själva så kändes det som att man var utomlands .. helt sjukt!

Imorgon när Mass jobbar funderar jag på att ta med mig hundarna och fara och bada .. från morgonen ..
Jr behöver VERKLIGEN det .. och han ÄLSKAR d.


Saknar att vara hos mina tjejer i botkyrka, att kunna mysa med dom och ta en långpromis vid vattnet med ALLA hundar .. Jr , Isla , Leon och Mille Vanilli .. heheh


JAG ÄR SÅ LYCKLIG JUST NU! 


Ska ut en sväng när dom vaknat och sen ska vi hämta Mass och åka o handla ...  hörs sen!!

Av Linda - 24 juli 2008 21:15

Vill bara sända KÄRLEK till mina vänner

- Lillan - Baby C -

Ni betyder mkt i mitt liv! Älskar ER och tack för erat stöd!



Ibland måste man bara sända ut kärlek,det är UNDERBART!!

Av Linda - 24 juli 2008 15:05


Heej heej!

Idag har vi vart ute o lekt i över tre timmar .. underbart när det är så fint väder. Hundarna har lekt och haft det jätte kul!

Vi provade väskan på Jr och den var jätte bra,han var så fokuserad på sitt uppdrag att han knappt märkte andra hundar! GRYMT!! Sen när vi kom in så badade jag JR,hade presic satt igång en maskin tvätt ,men Isla ville vara med endå .. så hon somnade presic framför maskinen som gick .. aahha helt oberörd.

Men väldigt duktig,fattar att "Schhyy" betyder att hon måste släppa el inte bita. Kommer när man ropar och e på väg fram till barn och folk men när man säger NEJ så vänder hon. Sen vet hon vilken dörr hon bor i , e man ute så springer hon upp o sätter sig utan för dörren. Sen sitter hon innan hon får mat .. o FAKTISKT väntar på varsegod. .. HELT GRYMT DUKTIG!

Nu ligger dom o slappar på balkongen ...


Kommer lite bilder!

Av Linda - 23 juli 2008 20:31

Idag har vi varit och badat me Jr medan lilla Isla var på upptäcksfärd,tyvärr glömde jag ta kort men det kommer mer!

Nu ligger dom o sover,små grisarna!


Jag är sååå lycklig! Älskar mina grisar och min älskade Mass, önskar alla denna lycka!


Junior ser juh måttligt road av att Isla har tagit över halva bädden! ahahha


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards