Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Linda - 30 juli 2008 18:49

Inget nytt från Gambia än ...


Har juh alltid snackat om Gucci,hanen som uppfostrade Junior. Hans bästis!

Gucci blev juh pappa för ett tag sen,hans valpar och Isla skiljer det bara en vecka på. Stella o Sirwan som äger Gucci behöll två valpar. En tik som ska heta Candy och en hane som ska heta Cesar.

Candy är det som är mer silver tigrerad och Cesar är brun tigrerad.

Underbart söta valpar och Cesar är en blivande MAN till Isla :)


 - ENJOY -


Candy & Cesar 9 veckor


Av Linda - 30 juli 2008 10:17


Vi fick en samtal från Gambia nu på morgonen, att mass systers barn har fått MALARIA. Dom är jätte sjuka och stackars deras mamma Awa är jätte orolig. Nu har vi skickat ner pengar så dom ska kunna gå och få sprutor.

Ni ska veta att det är så hemskt när man är så långt bort och nån ringer och gråter. Men detta är inget ovanligt i Afrika och folk dör varje minut, så VAR GLAD att du är född i ett land där vi har PENGAR,SJUKVÅRD och TRYGGHET.


Assan och Ussien är bara 9 år gammal, tvillingar. Älskar dom båda såå mkt och det är så kul när man pratar med dom i telefonen och jag pratar lite "wollof" , dom blir så glad!  Världens duktigaste killar, dom klara nyss sitt "final exam" så nu får dom avancera en grad upp i skolan. Dom är ALLTID bäst i klassen. Hjälper till hemma med matlagning och städning.

Min högsta önskan vore att ta hit dom till Sverige och låta dom gå i skolan här så dom får en framtid.

- Gode Gud låt sprutan hjälpa dom båda! AMEN! -


Assan och Ussien 2007
Linnena och "småbyxorna" har dom fått av Mamma Sverige och dom är så stolta att säga att dom fått dom av "Lindas mamma i Sverige".

ALLA VET DET! ehhee

Av Linda - 30 juli 2008 10:15


 Grattis Älskade Mami på din födelsedag!!

 Älskar dig med hela mitt hjärta, TACK för att du är som du är.
 Du är helt klart min BÄSTA vän! Tackar GUD att du är så underbar och jag

 hoppas att jag blir iaf hälften så bra mamma som du ÄR! Ingen ställer upp

 så mkt på mig och mina nära som DU! Saknar DIG gaalet MAMI!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards