Alla inlägg den 12 december 2008

Av Linda - 12 december 2008 21:44


tjaa

Sitter framför datan o kollar lite bloggar, är såå trött.

Igår var Isla dålig så jag var vaken hela natten för att ge henne näringsdryck,eftersom hon både hade diarre och kräktes.Var så rädd att hon skulle bli uttorkad eftersom hon inte drack själv och lilla energi knippet Isla reagerade knappt när man ropade på henne,vilket är VÄLDIGT olikt henne.Ringde veterinären och dom ville att jag skulle ta tempen på henne,men SÅKLART så hittade jag inte den. Mami köpte en temp till mig för några år.Har använt den några gånger men när jag verkligen behöver den då finns den bara inte.Så det är nått jag ska köpa mig,en temp till hundarna! En hund ska ha 38 grader i temp men ja tyckte att hon kändes varmare men det är ju svårt.

Men idag mår hon bättre men är inte riktigt sig själv men på god väg .. Var så orolig igår! Dom är ju som ens barn,så hemskt att dom inte kan tala om vad som e fel.

Näringsdrycken gjorde underverk. Det bästa är att man kan göra den själv!

Den kan jag verkligen rekomendera att prova och speciellt när din valp/hund har diarre. Då är det Xtra viktigt med vätska. Om valpen/hunden inte dricker den själv så kan man mata med en sked.Jag använder en "spruta" som jag köpt på apoteket för 10 kr.Det tycker jag är bäst.

Näringsdryck

1 liter vatten

1 tsk salt

1 msk socker  (brukar ta hounung)
Sen kokar man upp det lite och sen in i kylen. Jätte lätt och SUPER bra!


Och igår på dan innan Isla blev hängig så var vi iväg och köpte en julgran,så nu är den klädd!Åhh det är juh såå mysigt med julgran.Fina röda och silver kulor,men ska hänga ditt lite godis när det närmar sig jul :) Presic som Mami brukar göra.Det kommer bli trångt på jul men SÅÅ mkt käärlek!


Annars är allt som vanligt med värken,men jag hoppas att läkaren hör av sig till veckan.Är ganska inställd på att jag måste börja med kortison.

 Det kommer bli skit jobbigt men d e ju bara att försöka.

Vet att jag ALLTID skriver det men jag VILL vara FRISK!


  Nu ska ja krypa ner i soffan o tända lite ljus! TOK mysigt :)


    - Tjejer,Jag saknar ER! -

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards