Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda - 14 augusti 2008 09:53


Jaa då var Lill Familjen i Sundsvall på besök.


Åkte från Västerås igår efter att jag tagit mina regelbundna prover och första stoppet blev Stockholm.

D'är vi hämtade upp Lillan och Milton.

Milton ska få bo hos en kompis till mami vid namn Lena på prov.

Mille som inte åkt bil på ett tag "kvittrade som bara mille gör" i ca 15 mil sen gick det lite bättre. Vi tog fram han på golvet i framsätet där han sov hela vägen till Sundsvall,min älskade Jr är ju så van att åka på turne med mig så han säger ALDRIG ett ljud.

Ibland blir ja nästa rädd efter kisspauserna attjag glömt kvar han .. *lof*

Men mest IMPONERAD blev jag av lilla Isla som inte sa ett LJUD på över 55 mil,stannade och kissade sen sov hon mest hela resan. Jag är så STOLT!


Andra stoppet blev i  i Nolby och besökte Stella och hennes valpisar.

Underbart SÖTA! Och det blev ju bus på hög nivå,Isla och Cesar kompade jätte bra tillsammans. Busade och brottades *ehhe*


Efter det så fortsatte färden mot Bredsand och Mami.

Där bjöds det på mat och en massa bus när Junior,Isla och Milton fick träffa Nelly. Nelly blev så glad att hennes BÄSTA kompisar kom på besök.


Sen efter det var edt bara att packa in Milton och lilla Isla i bilen och bege sig mot Haga, och Lena. Milton sa inte ett knyst i bilen, JÄTTE DUKTIG!

Vi kom dit och allt kändes såå bra,vi fikade och Milton fick gå runt o nosa.

Efter det så gick vi ut och tog en promenad  och det gick jätte bra. När vi kom in så fick Milton ett gris öra och vi satte oss på balkongen men Mille minglade in och la sig på mattan med sitt öra och bara mös. Man såg att han kände sig trygg och min magkänsla sa att detta kommer gå SÅ BRA!

När vi skulle gå så låg Mille på bädden och sov och reagerade knappt på att vi gick, hur trygg som helst.


Pratade nyss med Lena och natten hade gått jätte bra, Lena hade sovit på soffan och Mille på sin lilla bädd på golvet brevid.


Nu ska vi käka frukost eller "lunch" för mig eftersom jag vart vaken sen kl 6 imorse,blir ju så när man han smått :)

Sen kommer Lena hit och vi ska ta en promis tillsammans med ALLA 4 hundarna,kanske lite bad på stranden. Samma strand som mille tog sina första simtag, förra sommaren när han bodde hos oss :)

Efter det så bär det av i Papis nya JAGUAR , hehe måste ju bara skryta, vi ska fara förbi hans jobb och sen stan och sen handla lite mat. Ikväll blir det min favvo mat, Mamis Älgkött i pepparsås och potatisgratäng.

Åhh det vattnas i munnen på mig redan.


Ha en BRA dag och ut o aktivera era hundar ;P


                                      XooXoo   Lill Familjen  

Av Linda - 12 augusti 2008 19:52


Jaha då var det tisdag. I söndags var vi på hundträff,jätte trevligt och mina sötnosar skötte sig UTMÄRKT!

Fick beröm för båda, Jr var lös hela dagen utan problem fast det var ÖVER 30 hundar där. Och Lilla Isla var super duktig,alla tyckte att hon var så lugn och lydig fast hon var så liten. STOLT!


Bil resan hem från hundträffen så grät ja i bilen,hade såå ont och trodde inte att ja skulle klara av att köra hem men det gick bra.

Sen har ja haft ett HELVETE tills imorse vid 5,då släppte den värsta smärtan. Men har fortfarande ont men ja klarar av den, fast för en normal människa kanske d skulle vara hemskt,men som reumatiker blir ju smärtgränsen högre.


Sätter in lite bilder men vet inte vilken ordning dom kommer.

* Isla och Junior busar, isla välter "buren"och sen tar hon med sig frisbeen och somnar på den.

* Lite bilder från hundträffen,mamma tävlar med Nelly och jag o Ella med en nyvaken Isla. Junior i gräset hehe. Diddi och Ella och Nellys halvbror Clas. Isla nerbäddad på filten och sover på Ellas får.

* Lilla Isla har växt ur sin bädd,men krigar endå och vill sova i den. VARJE NATT! hahaha


haha jaja imorgon far vi till SUNDSVALL!

Tror aldrig att ja sett framemot d så mkt nån gång,men att få träffa Stella o hennes familj, Sara o hennes familj och sen Aidah :)


Ser att mina besöker ökar minimalt varje daa men skriv GÄRNA en kommentar. haha

Men ja vet hur d e, läser MÅNGA bloggar men skriver ALDRIG!

ahhaa


BaBy C - Im here 4 u baby,always! Love yaa


    jajja hare

Av Linda - 11 augusti 2008 20:39


 Har gråtit sen igår kväll, låg o grina och trodde jag skulle dö på hallgolvet igår och Mass fick bära in mig till sängen och trösta mig. Hade SÅÅÅ ont!

Gråtit och vara helt knäckt på morgonen.


Sen imorse så klev ja på en GETING, har gråtit sen dess. Det var kl 12 och jag har FORTFARANDE såååå himla ont att jag gråter när ja skriver detta!!

Fattar inte hur länge det ska göra ont ...

Var till vårdcentralen och dom satte på nån gel som skulle dra ut giftet,men det funkar inte mot d onda. Smärtan skulle hålla i sig i 2 timmar men efter 9 TIMMAR MED SMÄRTA så orkar ja snart inge mer.

Orkar inte gråta ... finns snart inga tårar kvar.

Vill knappt gå ut eftersom mina ögon är helt igen svullna.


  Hur mycket ska en människa klara av ?

Av Linda - 8 augusti 2008 09:49


Asså veckorna går såå snabbt!! Nu är det redan fredag,tyckte nyss att det var måndag .. helt galet. Idag ska vi iväg till "djurdoktorn" om en timme.

Här hemma är det full fart som vanligt och vi har nyss haft kloklippning.

Gick jätte bra, och efteråt fick dom ett lite snacks. Brukar ALDRIG ge godis men idaa kände jag mig lite extra snäll. Och lilla Isla växer som bara attan .. när ja hämtade henne vägde hon 5 kg och nu 3 veckor senare så väger lillgumman 6,7 kg. Ska verkligen bli intressant och se hur stor hon blir och hur mkt det kommer att skilja på Stellas valpar och henne. Det skiljer juh bara en vecka, men å  andra sidan så går juh Isla upp drygt 6-8 hg varje vecka.


Jaja ska hoppa in i duschen nu och sen fixa till Isla ..

Men vill tipsa om 2 bloggar .. väldigt olika men båda UNDERBARA!!

Mina ÄLSKADE girls ...

www.misscali.blogg.se      

www.lillans.bloggagratis.se



Av Linda - 7 augusti 2008 19:39


Grattis till min lillebror Peter som fyller 15 år idag,shit vad tiden går fort!Helt sjukt, tyckte han var en liten skit bara för ett tag sen ahha

Men ÄNTLIGEN får han fara runt med sin moppe .. Han har tydligen kör ett tiotal mil idaa .. ahahaLillgubben! Grattis IGEN! 


Torsdagkväll o värk som vanligt.När vädret går från sol och varmt till kallt och spöregn så mår jaa såå dåligt! Försäkringskassan ringde iaf idag och jag fick chansen att SKÄLLA UT HENNE. Det var så underbart att få göra det och hon bad om ursäkt och det verkade som det verkligen gick in i hennes lilla huvud att jag har en KRONISK sjukdom och att jag ALDRIG kommer bli frisk.

Ligger i soffan och myser så skönt!

Imorgon kl 11.15 ska vi åka till " djurdoktorn" för att Isla ska få spruta.

Sen på kvällen ska ja träffa Lia och ha lite egentid vilket är underbart!!


Sen på SÖNDAG ska ja packa in mina två sötnosar , Junior och Isla och även Sana,Diana och Klara + deras lilla vovve Clas. Vi ska juh på HUNDTRÄFF i Storvik. Mamis lilla tik Nelly ska träffa syskon och mamma o  pappa sin.Och Clas och Nelly är halv syskon,samma pappa. Jag längtar jätte mkt!


Sen på ONSDAG far jag,junior och Isla till Sundsvall!!Ska bli sååå kul att träffa * Sara och Ebba  * Stella,Gucci,Cesar& Candy *Aidah & Hoffe.


Jajaj nu värker fingrarna för mkt, orkar inte skriva mer!

Hare så bra!


**************************************************
*************************************

Tack,så mkt för kommentarerna om Isla!

Jag tycker oxå att hon är den VACKRASTE amstaffen jag någonsin sett!!

Jag fastnade för henne direkt,valde henne när hon var 1 vecka gammal. Jag lyckade tom välja innan nån annan. Hahha Men hon e vackrast!

**************************************************
******************************************


Av Linda - 7 augusti 2008 18:05


 Min älskade granne har träffat "The ONE" hehehe

 E sååå glad för hennes skull!!


Av Linda - 5 augusti 2008 22:01


  Bästa Bilden !!  Isla e klockren!



Av Linda - 5 augusti 2008 21:54


Lite bilder på Isla och Leon som busade. Dom två blev VÄLDIGT förtjusta i varandra. Hehe Ere Kärlek kanske??

Kolla in skillnade på storlek mellan dom, men lilla Isla e lika tuff iallafall!

hahhaa Lill gumman min!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards